Hvad udgør en god transportvirksomhed?

En god transportvirksomhed er kendetegnet ved kontinuerligt, at levere en pålidelig og sikker service - for alle dets kunder. Dette involverer typisk at tilbyde en lang række muligheder for, at kunne servicere og imødekomme kundernes opgaver. Her ser man tit kurerkørsel, som kan være samme-dags leveringer, hasteleveringer eller dag-dag leveringer. Typisk ser man også specialiseret transportvirksomheder, som gør sig i f.eks. mad levering, kold & varme transport eller levering og bortskaffelse af farlige materialer.

Et godt trick til at udvælge en god transportvirksomhed er også, at kigge på de muligheder og den service virksomheden tilbyder kunderne. Her ser vi gerne at de har styr på live-tracking og kommunikation, såvel internt som eksternt. På denne måde har begge parter altid styr på, hvordan det går med opgaven. Ydermere mener vi at en god transportvirksomhed, altid har fokus på kunden og tilbyder fleksible løsninger, som passer til den unikke kundes behov. 

Et andet godt tegn på en god transportvirksomhed, er deres etableret netværk af samarbejdspartnere, samt deres flåde af biler. Netværket er vigtigt for at kunne sikre flow i operationen, samt at kunne løfte svære og nyopstået udfordringer. Vi ser gerne den gode transportvirksomhed have en moderne flåde af biler, som sikrer en sikker og effektiv levering, af forskelligt gods. Andre faktorer der kan bidrage til kvaliteten af virksomheden, er deres forpligtigelse til innovation og brug af teknologi. Dette medvirker til at strømline operationen og give en problemfri oplevelse til kunden.

Vi har gemt det vigtigste til sidst, og det er selvfølgelig den humane del. Vi opfodrer altid til at være opmærksom på, at den gode transportvirksomhed altid! tager sig af sine chauffører. Vi lever i en verden af hurtighed & profit, og det går typisk ud over chaufføren, da profit og kundeoplevelsen trækker fra begge sider. De gode virksomheder har fundet en balance i midten, hvor alle parter har det godt. De formår både at lave profit, sikre et godt arbejdsmiljø for deres medarbejdere og giver kunderne den bedste oplevelse. 

Dette er selvfølgelig vores egen mening, og måden hvorpå vi driver vores forretning. Man kan være enig eller uenig i disse, men vi håber det giver jer læsere noget klarhed omkring den gode transportvirksomhed. Er du i tvivl om noget, eller har nogle spørgsmål - så kontakt os endeligt. 

​Hvad burde man være opmærksom på, i en god flytteforretning?

Der findes et hav af ting, som man skal være opmærksom på. Nogle af de vigtigste faktorer er, at virksomheden virker professionelle og pålidelige. Dette er en til dels en "mavefornemmeles ting", men man kan også selv lave lidt gammeldags fodarbejde. Her kan man passende ringe til virksomheden og spørge om: 

Hvor mange års erfaring har i med flytning? 

Hvilke slags kunder de flytter for? 

Om deres flyttefolk har erfaring? 

Tjek deres trustpilot & hjemmeside. 

Den gode flytteforretning stræber efter at leverer sublim kvalitet, som imødekommer deres kunders behov. Dette sker typisk ved at have mange års erfaring, samt trænet / uddannet flyttefolk, som er effektive og tager nænsomt hånd om dine ejendele. Derudover synes vi det er vigtigt, at virksomheden er fleksibel ift. at skræddersy en plan, som passer kunden bedst muligt. Dertil skal priserne være konkurrencedygtige og gennemsigtighed i faktureringen. 

Vi lægger meget vægt på, at virksomheden skal have en omfattende forsikring. Dette er yderst vigtigt, da der sker uheld i denne type opgaver. Nr. 1 fokus burde derfor ligge på, at kundens værdigenstande er forsikret, hvis uheldet skulle være ude. Du burde kigge efter virksomheder, som er i stand til tracke bilerne og kommunikerer godt, så der altid er gennemsigtighed og pålidelighed i opgaven. Et andet sundt tegn på en god flytteforretning, er deres opbygget netværk indenfor lokal flytning, lang-distance flytninger og internationale flytninger, hvis de ikke selv kan løfte opgaven. På den måde er du sikker på, at din opgave uanset størrelse kan løftes.

Vil du ringes op?

Udfyld formularen herunder og vi vender tilbage inden for 24 timer.

 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

​Tips til flytningen - på egen hånd

I denne del kommer vi ind på nogle smarte tips og tricks, som kan hjælpe dig til en problemfri flytning.

1. Start med at planlægge tidligt: ​Flytning kan være komplekst og tidskrævende, derfor er det vigtigt at starte så tidligt som muligt. Hvis du starter tidligt har du massere tid til, at sortere igennem dine ting, finde det rigtige transportmiddel og ordne papirarbejdet. 

2. Lav en detaljeret plan: Det vigtigt at have en klar og detaljeret plan, for at lave en problemfri flytning. Det kan være små ting, som en tidslinje for selve flytningen, en liste bestående af de vigtigste ting du skal flytte og kontakt informationen på flyttefirmaet, eller der hvor du låner transportmidlet. 

3. Rens ud + oprydning: Sentimental værdi uden grund, det kender vi alle sammen. Vi har nogle ting der har stået i hjørnet de sidste mange år, men vi nægter at smide det ud. Vi opfordrer dog alligevel til at tage skridtet og gennemgå dine ting, og smid det du ikke bruger ud (eller til genbrugen). Det vil ikke kun spare dig tid og anstrengelse, men også gøre selve flytningen og omkostningerne mere effektive. 

4. Saml pakke-udstyret + Labels: Denne del kan give hovedpine, men også spare dig for samme. Hav en masse papkasser klar, tape til at lukke kasserne og evt. bobleplast til de mere skrøbelige ting. Når du pakker dine ting, så råder vi dig til at label alle kasserne. Lav en lille beskrivelse af hvad der er i kasserne, plus deres retsmæssige sted. Det vil gøre det meget lettere når du pakker ud, da du kan finde dine ting og ved hvor de skal stå. Måske tager det lidt længere tid når du pakker, men du vil takke os når du begynder at pakke ud. 

5. Pas på dine vigtige dokumenter: HUSK nu at pakke dine vigtige dokumenter som pas, fødselsattest, forsikringspapirer mm. Hvis du vil være på den sikre side anbefaler vi, at du laver kopier af de vigtigste dokumenter. Mistede eller skadet dokumenter kan blive en stor hovedpine, da man skal igennem en lang proces for at få dem tilbage. Så pak dem nu et sikkert sted, så du ikke skal rundt til de forskellige institutioner, for at få nye dokumenter.  

6. Arranger transporten: Vær sikker på at transporten er i orden, om det er din egen bil / trailer, eller et flyttefirma du har hyret. Hvis du er handy man/woman, så kan du leje en stor trailer eller en varevogn hos et firma. Hvis du vil hyre et flyttefirma, så husk at research firmaet, tjek deres trustpilot og hvad andre kunder har sagt, inden du bestemmer dig. 

7.  Forbliv organiseret!: Flytning kan være overvældende, derfor er det vigtigt at holde sig organiseret og følge planen. Vi foreslår du bruger en checkliste, med alle opgaver der skal klares. Frigør et bestemt rum til pakningen, så der er plads og minimalt rod, der hvor du pakker. Husk og ring til venner og familie, man kan ikke flytte alene. 

8. Tag vare om dig selv & hold positiviteten oppe: Vi har gemt det vigtigste til sidst, pas nu på dig selv! Flytning kan være meget stressende, så det vigtigt at holde humøret oppe. Få sovet, spist og tag nogle pauser undervejs. Uden mad og drikke, duer helten ikke. Hold hovedet koldt og fokuseret, det er et nyt eventyr du skal ud på, og en ny start i dit nye hjem. 

Tips til flytningen - Hyre et flyttefirma ​

Her er nogle yderlige tips - hvis du vil have hjælp til flytningen.

1. Hyr et professionelt firma: Vi ved godt det kan være fristende, at gøre det selv og spare nogle penge, men ved at hyre et professionelt firma, slipper du for stres og sparer på kræfterne. Professionelle flyttefolk har erfaringen og ekspertisen til, at håndtere dine ejendele nænsomt og effektivt. De klarer også alle de tunge løft + transporten for dig. 

2. Få en til at komme ud og kigge på opgaven: Har du svært ved at overskue flytteopgaven, eller udregne tid og pris, tilbyder mange flyttefirmaer at komme ud og inspicere opgaven. På denne måde kan du også få en estimeret pris og varighed af opgaven, som giver dig noget klarhed omkring opgaven. Dertil har du også en estimeret pris og tid, som kan bruges til at sammenligne med andre flyttefirmaer. Du får altså en ide om servicen og de udgifter der følger, samtidigt med at du kan bruge informationen til, at sammenligne med andre flyttefirmaer - og derved få den bedste pris. 

3. Forhør din forsikring: Der kan altid opstå noget uventet, som ulykker og skader mm. Få styr på din forsikring og hvad der er dækket, så er du på den sikre side. Dertil skal du sørge for, at flyttefirmaet også er forsikret, hvis uheldet skulle være ude. 

4. Opdater din adresse: En lille sidenote her - Husk at ændre dine oplysninger til alle relevante aktører. Det kunne være kommunen, banken eller dit arbejde, så er du sikker på at få din post og andet, på den rigtige (nye) adresse. 

5. Opgør dine ting inden: Før du begynder at pakke, er det en god idé at opgøre dine ting. Du vil kunne følge bedre med i processen og have en reference, hvis noget skulle forsvinde under flytningen. 

6. Skil de store ting ad: Hvis det er muligt synes vi du skal skille dine store ting ad, da det er lettere at bære og formindsker chancen for skader under flytningen.

7. Hold dig opdateret: Ingen kan lide en der ringer hvert 5 minut, men du er i din fulde ret til at holde dig opdateret. Ring altid til din flyttemand, hvis du skulle være i tvivl om noget. De fleste er gode til at holde dig opdateret, men skulle der opstå noget uventet, så ring endeligt. 

8. Pak ud så hurtigt som muligt: Hvis du har fulgt vores råd indtil nu, vil denne proces være forholdsvis lettere. Vi råder jer til at pakke ud hurtigst muligt, så overgangen bliver så smertefri som muligt. Som resultat bliver dit hjem organiseret hurtigt, så overgangen til det nye hjem bliver komfortabelt. 

8. Survival kit: "Jaja den er god med jer" tænker du nok, vi synes dog det er en god backup plan. Pak en taske med de essentielle ting, som snacks, drikke, toilet udstyret og noget skiftetøj. Det vil gøre de første dage i det nye hjem lettere, og du har de vigtige ting, hvis der skulle opstå problemer eller forsinkelser.

9. Vær tålmodig: Flytning kan være udfordrende og stresset, så vær tålmodig og tag din tid. Husk det tager tid at justere sig, til den nye hverdag og det nye hjem. Husk at forblive positiv og nyd den nye rejse! 

B.O.Transport v/Bosko Obradovic

Stamholmen 99

2650 Hvidovre

CVR: 21988588

Kontakt os

Telefon: 28 94 56 98

Mobil: 31 59 99 98 

E-mail: mail@taxitrans.dk